27.07.2017 / 11:30

Як споживачі оцінили якість послуг ЖКП

Оператори газорозподільних мереж отримали найвищу оцінку споживачів. Про це свідчать дані дослідження щодо якості житлово-комунальних послуг. Опитування споживачів проводилося для американської агенції USAID.

Найвищу оцінку домогосподарств отримали послуги з розподілу газу. 84% опитаних охарактеризували їх якість як «відмінне» або «добре». Газорозподільні компанії отримали найвищу оцінку, в порівнянні з іншими постачальниками житлово-комунальних послуг.

Задоволення якістю житлово-комунальних послуг, % опитаних
Легенда
  • Розподіл газу
  • Розподіл е/е
  • Послуги каналізації
  • Постачання холодної води
  • Централізоване опалення
  • Постачання гарячої води

Найгірші позиції у водоканалів і ТКЕ. На мережах, по яких доставляються найдорожчі ресурси в країні, най частіше виникають переривання через аварії. Хоча вартість централізованого опалення і води зросла в рази за останні роки. І продовжить зростати в цьому році.

Як свідчать результати дослідження, більше 90% абонентів ніколи не стикалися навіть з аварійним відключенням газу.

Як часто відбувалося незапланованге переривання послуги, % опитаних
Легенда
  • Розподіл газу

Головними характеристиками якості цієї послуги, на думку споживачів є:

  • безперебійність поставок;
  • тиск, колір і витрати газу на підігрів одного і того ж обсягу води;
  • запах газу.

Понад 95% споживачів завжди отримували відповіді на скарги, пов'язані з розподілом газу. Трохи гірше справи йдуть у постачальників холодної води (93,7%) та електроенергії (93,4%).

Опитування проведене наприкінці 2016 року в рамках проекту «Муніципальна енергетична реформа в Україні». В опитуванні взяли участь 3623 домогосподарства, які представляють всі регіони України. Дослідження проводилося незалежною компанією «ГФК Юкрейн» за підтримки американської агенції USAID.