1. Показання лічильника станом на 1 число газова компанія прийматиме до 5 числа. Не отримавши фактичні показання вчасно (до 5 числа включно) обсяг спожитого газу розрахує газова компанія. Саме на цей обсяг споживачу випишуть рахунок.
2. Рахунок споживач отримає до 15 числа місяця наступного за розрахунковим. Сплатити за газ потрібно за рахунком – тобто вказану суму до сплати.
3. Споживач повинен зафіксувати та вписати фактичні показання лічильника у відривний талон.
4. Якщо споживач рахунку не отримав – він знімає показання лічильника та самостійно розраховує суму до сплати.
5. Сплатити за газ необхідно до 25 числа.
Споживачі повинні щомісяця платити за послуги з газопостачання. Для цього кожен місяць (за період з 1 числа минулого місяця до 1 числа поточного місяця) розраховується обсяг спожитого природного газу та визначається розмір плати за нього.
Для точного розрахунку обсягу спожитого природного газу споживачу необхідно зафіксувати показання лічильника на 1-е число місяця та передати їх газовій компанії впродовж наступних 5 днів.
Передати фактичні показання лічильника можна за допомогою:
Не отримавши вчасно (до 5 числа місяця включно) фактичні показання лічильника, обсяги спожитого природного газу розраховує газорозподільне підприємство.
Якщо споживач отримав рахунок, у якому вказано розрахункові, а не фактичні обсяги спожитого природного газу, це означає, що газорозподільне підприємство не отримало вчасно фактичні показання лічильника такого споживача.
В такому разі газові компанії просять споживача не турбуватися та діяти таким чином:
Вказані у відривному талоні рахунку фактичні показання лічильника потрапляють в автоматизовану програму обліку. Виходячи із фактичних показань лічильника автоматично проводиться перерахунок споживання та заборгованості. Результати проведеного перерахунку будуть враховані при формуванні рахунку у наступному місяці.
ДИСЦИПЛІНОВАНІСТЬ ПРИ ПОВІДОМЛЕННІ ФАКТИЧНИХ ПОКАЗАНЬ ЛІЧИЛЬНИКА ТА СВОЄЧАСНА ОПЛАТА БУДЕ ПЕРСОНАЛЬНОЮ ГАРАНТІЄЮ ЕКОНОМІЇ ЧАСУ, КОРЕКТНОГО ОБЛІКУ СПОЖИТОГО ПРИРОДНОГО ГАЗУ ТА СУТТЄВО ЗМЕНШИТЬ КІЛЬКІСТЬ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ
У разі неотримання рахунку від газопостачального підприємства до 15 числа наступного місяця, споживач може самостійно зняти показання лічильника, розрахувати обсяг і вартість спожитого природного газу і сплатити за нього в будь-який зручний спосіб не пізніше 25 числа наступного місяця.
Якщо споживач вчасно не здійснив оплату за спожитий природний газ, постачальник має право здійснити заходи з припинення такому споживачу постачання природного газу. Припинення газопостачання не звільняє споживача від обов'язку сплатити заборгованість за фактично спожитий природний газ.
У разі порушення споживачем термінів оплати, йому необхідно сплатити за вимогою постачальника пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку, що діяла в період, за який сплачується пеня, від суми простроченого платежу за кожен день прострочення платежу.
У випадку не реагування на звернення постачальника/недосягнення згоди шляхом переговорів щодо оплати простроченої заборгованості за природний газ та відшкодування витрат постачальника на припинення та відновлення газопостачання, постачальник послуг має право стягнути зі споживача заборгованість у судовому порядку.
Зареєстровані користувачі сайту 104.ua можуть скачувати рахунок (у PDF форматі) з особистого кабінету.
Ви також можете переглянути чи завантажити та роздрукувати пам’ятку яку розробили газові компаній: